Skip to main content

Podpis elektroniczny

Przedsiębiorcy, jak również osoby indywidualne mają możliwość korzystania z podpisu elektronicznego. Bezpieczny podpis elektroniczny, zgodnie z przepisami, ma taką samą moc prawną jak każdy dokument podpisany własnoręcznie.

Korzyści z posiadania podpisu elektronicznego:
• Każdy dokument elektroniczny posiada unikalny podpis elektroniczny ściśle związany z danym dokumentem
• Jakakolwiek zmiana dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym zostanie automatycznie wykrywa w momencie weryfikacji podpisu
• Dane osoby składającej podpis zawarte w certyfikacie zostały potwierdzone przez podmiot świadczący usługi certyfikacyjne
• Podpis elektroniczny obniża koszty funkcjonowania firm i instytucji
• Pozwala zaoszczędzić czas – nie musimy odwiedzać urzędu osobiście wysyłając podpisane dokumenty w formie elektronicznej
• Może zastąpić tradycyjny własnoręczny podpis pod dokumentami takimi jak: deklaracje do ZUS, deklaracje podatkowe, oferty i umowy, podania i wnioski administracyjne, faktury VAT, dane do GIIF, aukcje elektroniczne, dokumenty wewnętrzne

Bezpieczeństwo:
Korzystanie z podpisu elektronicznego jest bezpieczne. Eksperci zajmujący się podpisem cyfrowym podkreślają, że o wiele łatwiej jest np. podrobić podpis składany własnoręcznie niż certyfikat uwiarygadniający dokument w wersji elektronicznej.

czytnik kart



W Banku Spółdzielczym w Rykach możesz odebrać podpis elektroniczny zamówiony w Krajowej Izbie Rozliczeniowej. O szczegóły zapytaj w placówkach Banku.