Skip to main content
  • Wniosek 300+

    Wniosek 300+

    Program Dobry Start 300+ to wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

    Wnioski mogą składać rodzice uczniów:

    • w wieku do 20 lat,
    • w wieku do 24 lat (w przypadku ucznia z niepełnosprawnością),

    bez względu na dochód rodziny.

     Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną?

     Rodzic,

    • jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
    • jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
    • gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem.

    Kiedy złożyć wniosek?

    Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2023 r.

    Kiedy otrzymasz wsparcie?

    Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, wypłatę świadczenia otrzymasz najpóźniej 30 września 2023 r. 

    Jeśli wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

    Jak złożyc wniosek?

    Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez:

    • portalu PUE ZUS
    • portalu Ministerstwa Rodziny Emp@tia>
    • bankowości elektronicznej - Bank Spółdzielczy w Rykach umożliwia składanie wniosków Rodzina 300+ za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej. Po zalogowaniu do bankowości elektronicznej, Klient wybiera zakładkę „Pozostałe / Program 300/500 +” i wybiera wniosek, który chce złożyć, w tym przypadku Dobry start - 300+

    Bank Spółdzielczy w Rykach

    Centrala Banku

    ul. Warszawska 23
    08-500 Ryki
    woj. lubelskie

    tel.:  81 865 24 37

    Centrala i Oddział w Rykach

    ul. Warszawska 23, 08-500 Ryki
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


    Centrala Banku
    tel. 81 865 24 37


    Godziny pracy Centrali:
    poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30


    Oddział w Rykach
    tel. 81 865 26 20


    Godziny obsługi Klientów Banku:
    poniedziałek 8.45 – 16.30
    wtorek – piątek 8.00 – 15.45

    Oddział w Kłoczewie

    ul. Długa 67
    08-550 Kłoczew
    tel: 25 754 31 56

    Godziny obsługi Klientów Banku:
    poniedziałek – piątek
    od 7:30 do 15:30

    Oddział w Stężycy

    ul. Podwale 2
    08-540 Stężyca
    tel: 81 866 30 05

    Godziny obsługi Klientów Banku:
    poniedziałek – piątek
    od 8:00 do 16:00

    Filia w Nowodworze

    Nowodwór 71A
    08-503 Nowodwór
    tel: 81 888 12 38

    Godziny obsługi Klientów Banku:
    poniedziałek – piątek
    od 7:30 do 15:30

    Filia w Ułężu

    Ułęż 168
    08-504 Ułęż
    tel: 81 866 79 03

    Godziny obsługi Klientów Banku:
    poniedziałek – piątek
    od 7:30 do 15:30

    Punkt Kasowy w Rykach

    ul. Wyczółkowskiego 10 a
    08-500 Ryki
    tel: 81 865 30 17

    Godziny obsługi Klientów Banku:
    poniedziałek – piątek
    od 7:30 do 15:00