Certyfikat SSL
Bank realizuje usługi w ramach systemu CUI za pośrednictwem Asseco Poland S.A. Certyfikat SSL na stronie https://bsryki24.pl oraz https://bank.cui.pl/ryki_k wskazujący jako organizację Asseco Poland SA i jednostkę organizacyjną CUI – jest właściwy
bankowość internetowa dla osób fizycznych i małych firm
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw od dnia 12 września 2019 r. w Banku Spółdzielczym w Rykach nastąpi uzupełnienie autentykacji użytkownika oraz metody autoryzacji w bankowości elektronicznej o dodatkowe kody PIN. Dodatkowe informacje uzyskają Państwo w dokumentacji poniżej:
Kolejny raz informujemy klientów korzystających jeszcze z tokenów RSA, iż ta metoda nie jest zgodna z wyżej wymienioną ustawą i zostanie wyłączona w dniu 13.09.2019r.
_____________________________________________________________________
Od dnia 14 września 2019 r. w Banku Spółdzielczym w Rykach nastąpi zmiana instrumentów uwierzytelnienia użytkownika w bankowości elektronicznej/internetowej (tj. Tokena wyświetlającego kod autoryzacyjny). Zmiana ta związana jest z wynikającymi z ww. Ustawy wymogami silnego uwierzytelnienia Klienta lub osoby upoważnionej do dysponowania rachunkiem, czyli konieczności dwuczynnikowej weryfikacji tożsamości zapewniającej mocniejszą ochronę danych tych osób.
Od 14 września 2019 r. Bank nie będzie stosował jako środka dostępu do systemu bankowości elektronicznej Tokena RSA -wyświetlającego kod autoryzacyjny.
W zamian stosowane będą:
- kody SMS, służące do autoryzacji dyspozycji oraz transakcji płatniczych składanych w usłudze bankowości elektronicznej, lub
- powiadomienia push - mToken MAA jako aplikacja zainstalowana na telefonie, co oznacza, że Klient korzystający z systemu bankowości elektronicznej będzie musiał posiadać urządzenie mobilne (np. telefon komórkowy, tablet) z krajowym numerem telefonu.
Więcej informacji na temat aplikacji mobilnej znajduje się na stronie https://tokenmobilny.pl
Mając na uwadze konieczność zmiany instrumentów autoryzacji, uprzejmie informujemy, że Ci z Państwa, którzy korzystają z Tokena RSA wyświetlającego kod autoryzacyjny mogą na dotychczasowych zasadach autoryzować dyspozycje/transakcje w systemie bankowości elektronicznej przy użyciu tych instrumentów nie dłużej niż do dnia 13 września 2019 r. włącznie lub do dnia ważności Tokena RSA, który upływa przed 13 września 2019 roku.
Informujemy jednocześnie, że od 14 września 2019 r., aby korzystać aktywnie z usługi bankowości elektronicznej należy przed tą datą zmienić metodę autoryzacji składając dyspozycję w dowolnej Placówce Banku.
Uprzejmie informujemy, że zmiany środka dostępu do systemu bankowości elektronicznej można dokonywać od dnia 5 maja 2019r.
Zgodnie z ww. Ustawą określeni w niej dostawcy usług (m.in. podmioty prowadzące rachunki bankowe oraz podmioty świadczące usługi dostępu do rachunków bankowych) będą mogli za zgodą Klienta lub osoby, którą Klient upoważnił do korzystania z systemu bankowości elektronicznej, inicjować transakcje płatnicze, mieć dostęp do informacji o rachunku płatniczym Klienta oraz potwierdzać dostępność środków na rachunku płatniczym Klienta dla transakcji płatniczej opartej na karcie płatniczej. Dotyczy to sytuacji, w której Klient ma dostęp on-line do rachunku płatniczego.
Zgodnie z zapisami w/w regulaminu, postanowienia dotyczące zasad korzystania i uwierzytelniania przez Klienta/Użytkownika karty dyspozycji w usłudze bankowości elektronicznej określa Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych. Zmiany w zakresie silnego uwierzytelnienia w usłudze bankowości elektronicznej wchodzą w życie od 14 września 2019 r.
Jednocześnie informujemy , że macie Państwo prawo przed proponowaną datą wejścia w życie zmian do dnia 5 maja 2019 roku włącznie wypowiedzieć Umowę o prowadzenie rachunku ze skutkiem natychmiastowym. Jeżeli zgłosicie Państwo sprzeciw, ale nie dokonacie wypowiedzenia Umowy, Umowa wygasa z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian. Brak sprzeciwu wobec proponowanych zmian jest równoznaczny z ich akceptacją .
W przypadku pytań lub wątpliwości serdecznie zapraszamy do kontaktu osobiście z pracownikiem w placówce Banku lub poprzez kontakt telefoniczny